Allvar lanserar damkollektion av skogsråvara

Den 4-11 juni lanserar modemärket en damkollektion av underkläder, tillverkade av skogens gröna guld. Den omsorgsfullt designade kollektionen kompletterar den hyllade serien kalsonger som idag säljs både i Sverige och utomlands. Tillskottet består av t-shirts och linnen för kvinnor och lanseringen sker i 200 kvm skog på Stockholms centralstation.

Under lanseringseventet som pågår i en vecka, aktiverar Allvar besökarnas alla sinnen. Förutom en modevisning för speciellt inbjudna personer kommer dagarna ha olika teman med spännande föreläsare från framför allt skogsnäring och modebransch.

– Det blir i sin helhet en kärleksförklaring till svensk skog och skandinaviskt mode. Besökarna kommer lämna eventet med en ökad respekt för den svenska skogen och de kläder vi har närmast kroppen, säger Niklas Gilmark, Marknads- och försäljningsansvarig på Allvar.

Bakom Allvar står Niklas Gilmark, marknads- och försäljningsansvarig, och Stefan Söderberg, design- och produktionsansvarig. Niklas har tidigare jobbat med PR, varumärkesstrategi och retailutmaningar på byråerna Kreab, Rewir och WorkShop. Han har en masterexamen i ekonomi från Handelshögskolan i Stockholm och ett tydligt affärstänk. Stefan är grundare av modevarumärket HOPE och har utöver det erfarenhet från företag såsom Acne, Boomerang och Levis.

Inför lanseringen av kalsongerna ingick Allvar i BioInnovations program för att undersökta efterfrågan, kundkrav och hur textilproduktens ursprung från svensk skogsråvara påverkar varumärket- och produktupplevelsen.

Allvar finns i de stora varuhusen i Europa och USA och är då den mest attraktiva utmanaren för den som söker underkläder av högsta kvalitet – med en spännande personlighet.